Nerwica lękowa

Na czym polega nerwica lękowa?

nerwica depresyjna

Nerwica lękowa to choroba, która coraz częściej dotyka Polaków. Do jej objawów należy wachlarz objawów psychicznych, takich jak ataki paniki, fobie, zmiany nastroju, objawy poznawcze, takie jak zaburzenia koncentracji i pamięci, natrętne myśli oraz zestaw objawów somatycznych, takich jak bóle żołądka, pleców, serca, głowy, uderzenia gorąca i bezsenność. Nerwica lękowa może nawet prowadzić do wizyty na pogotowiu. Leczenie nerwicy lękowej jest zwykle trudne, bo chory odwiedza lekarzy różnych specjalizacji przekonany, że „coś mu jest”. Może myśleć, że ma jakąś poważną chorobę, np. nowotwór i niedługo umrze. Ciało tworzy kolejne objawy, utwierdzając chorego w jego myśleniu, podczas gdy jedyne leczenie, jakie mu jest potrzebne, to leczenie nerwicy lękowej.

Jak leczyć nerwicę?

W Klinice VIP stawiamy na kompleksowe podejście do Pacjenta. Zamiast skupiać się na jego objawach, leczymy całe ciało za pomocą farmakoterapii, psychoterapii, fototerapii, ćwiczeń relaksacyjnych i zabiegów SPA. Dzięki temu uspokajamy organizm Pacjenta i prowadzimy do zmniejszenia albo zniknięcia objawów choroby. Leczenie nerwicy lękowej to korygowanie błędnego interpretowania bodźców przez umysł i ciało Pacjenta. Zamiast oczekiwania zagrożenia i reakcji: przyśpieszonego bicia serca, pocenia, uczucia gorąca, paniki Pacjent uczy się rozpoznawać, co tak naprawdę jest zagrożeniem i jak z tym sobie radzić. Dzięki zastosowaniu holistycznego podejścia czynimy z ciała Pacjenta jego sprzymierzeńca, które zaczyna wspierać go w codziennych wyzwaniach.

Na czym polega nerwica depresyjna?

Inną chorobą jest nerwica depresyjna, inaczej zwana dystymią. Polega ona na długo utrzymującym się obniżonym nastroju, który może trwać nawet przez lata. Chory narzeka na zmęczenie i zniechęcenie, ma obniżony nastrój, nie widzi sensu w życiu, ale realizuje swoje codziennie obowiązki, w przeciwieństwie do zwykłej depresji. Takie osoby często uważane są na ponure z charakteru, w szczególności, jeśli nerwica depresyjna rozwinęła się wcześnie.

Jak leczyć nerwicę depresyjną?

Tutaj również realizujemy nasz autorski program Kliniki VIP. Dobrze dobrane leki poprawiają funkcjonowanie neuroprzekaźników w mózgu. Psychoterapia pozwala uporać się z przeszłością i stworzyć lepszą przyszłość. Muzykoterapia i zabiegi SPA koją zmęczone, rozstrojone ciało i pozwalają mu wrócić do zdrowia.

Zarówno nerwica lękowa, stany depresyjne, jak i nerwica depresyjna to choroby mocno utrudniające normalne funkcjonowanie. Z tego powodu dobrze jest rozpocząć leczenie jak najwcześniej, tak aby móc żyć dalej w spokoju i w dobrym nastroju.